Україна, Київ вул. Вишгородська, 12, оф. 208
+38 (044) 290 95 52

Фоновова музика як позиціонування патріотичності бренду в рітейлі. Як не зашкодити продажам? Приклади

Музика з ліцензією для бізнесу слухать онлайн, скачати

Нещодавно, один з наших музичних редакторів відвідав заклад формату дрогері, який музикою намагався підкреслити патріотичність бренду. Вдома він зауважив, що забув придбати шампунь, але запам’ятав, що в закладі слухав пісні Бумбокс які йому подобаються.

Причиною того що шампунь не був придбаний стала музика. Музика в закладі грала на зрозумілій мові, текст пісень був з глубоким змістом і привернула до себе всю увагу. По закладу наш музичний редактор пересувався протягом майже 10 хвилин, але складно було приділити увагу покупкам, бо прислухався до слів гарної пісні.

Яку музику використовувати щоб показати патріотичність бренду

Намагаючись донести відвідувачам, що бренд підтримує країну та є патріотично налаштованим важливо не зашкодити цим обсягу продажів та не створити атмосферу буденності в закладі.

Якщо мета використання музики підкреслити патріотичність бренду – це не означає що всі пісні мають бути:

  • виключно з патріотичним текстом чи про війну. Достатньо що пісні на українській мові. Наприклад «Ой у лу́зі черво́на кали́на…» є військовою піснею і виконувалась січовими стрільцями та бійцями УПА;
  • не повинні всі пісні бути відомими відвідувачам і взяті з радіочартів. Достатньо щоб були на українській мові. Доречі за даними дослідження проведеного в Україні музику з радіочартів понад 40% відвідувачів вважають незнайомою, а сучасну музику написану в тренді яка не звучить на радіо вважають знайомою 30% відвідувачів;
  • не всі пісні мають бути виключно україномовні. Достатньо щоб відвідувач почув принаймні одну україномовну пісню (якщо відвідувач всередньому знаходиться 10 хв. достатньо щоб кожна третя пісня була україномовна, а інші дві англомовними чи інструментальними (без слів). Музика на зрозумілій мові відволікає увагу від прокупок, особливо якщо вона з глубоким змістом або емоційна.

Для того щоб не впливати негативно на продажі музика має бути фоновою, а не яка грає багато років грає на радіо чи така яка подобається маркетологу чи керівнику.

Рекомендуємо використовувати як фонову україномовну музику:

  • яка не звучить постійно на радіо і не визиває негативне відчуття повторюванності та буденності;
  • сучасну яка написана в сучасних трендах за останні декілька років і у сприйнятті не відчувається застарілою (можуть бути українські народні пісні у сучасній обробці);
  • яка не має глибокого чи негативного змісту та легка у сприйнятті;
  • не викликає негативних емоцій, співчуття чи переживань;
  • музика має бути різноманітних виконавців (в жодному разі не грати альбомами декількох виконавців);
  • яка відповідає та допомогає досягненню маркетингових цілей і збільшенню продажів.

Приклад збірнику з українською музикою для закладів Ви можете послухати в кінці статті

Яку україномовну музику не можна використовувати у музичному оформленні торгівельних закладів:

  • україномовну з глибоким змістом, який заволодіє всією увагою слухача – покупки не можливо здійснювати, відвідувач буде просто пересувається по торговому закладу і не буде звертати увагу на розташовані товари;
  • з мінорним звучанням, як лірична, сумна або викликає переживання – настрій відвідувача буде погіршено, а увага розсіяна, тобто він не буде звертати увагу на розташовані товари;
  • текстове наповнення: пропаганда чогось чи до чогось, політичне забарвлення, негативний досвід (не розділене кохання, тощо), про правоохоронні органи, про самотність, сатиричне, все що так чи інакше, може викликати асоціації з якимись подіями в житті людини зі спогадів і таким чином вплинути негативно на настрій, тощо;
  • застарілі за роком публікації пісні, якщо звісно це не є вимогою до позиціонування бренда і те що ядро цільової аудиторії саме старшого віку;
  • повторюванність якої дуже висока і яку дуже часто вже чули відвідувачі і викликає негативне відчуття буденності і чергового повторення (зверніть увагу на персонал – негативне відчутя повторюваності значно збільшується до музики на зрозумілій мові).

Логічне, швидке, але хибне рішення – використовувати україномовну музику яка звучить на радіо.

Раз по раз стикаємось з тим, що на питаннях музики намагаються заощадити час та приймати прості, швидкі рішення – на кшталт треба взяти музику з радіочартів, бо на радіо звучить найкраща музика яка подобається багатьом відвідувачав.

В чому хибність рішення використовувати україномовну музику, яка звучить на радіо як фонову у магазині:

  • по-перше навіть слово “фонова” чітко визначає, що музика для фона, не для того щоб в неї вслухувались чи така яку слухає той хто приймає рішення (маркетолог, керівництво, власник…);
  • по-друге мета використання музики в магазині та радіо різні – відповідно вимоги до музики також. Якщо для радіо важливо щоб слухали музику і станцію, то для магазину важливо навпаки щоб не слухали музику, а купували;
  • по-третє кожна радіостанція орієнтована на чітку цільову аудиторію і її уподобання, вірогіндність співпадіння з ядром цільової аудиторії магазину мізерна;
  • всі популярні виконавці мають як своїх прихильників так і тих у кого їх музика викликає негативні ємоції (наприклад далеко не всім подобається Ольга Полякова чи Олег Вінник). На відміну від радіо відвідувач, у якого музика певного виконавця викликає негативне ставлення не може переключити радіостанцію він вийде з закладу і піде до іншого.

Взагалі для жодної нижче навердної маркетингової стратегії збільшення продажів не підходить просто вмикнути україномовну музику з топового ФМ радіо:

  • в дискаунтері де мета збільшення середнього чеку за рахунок збільшення незапланованих покупок – музика має допомогти відвідувачу розсудливо приймати рішення (сприяти когнитивним функціям мозку), сконцентруватись на покупках та пригадати що треба придбати, розрахувати що краще купити більше, бо тоді ціна буде нижчою, тощо;
  • в брендовому магазині де мета збільшення середнього чеку за рахунок збільшення імпульсивних покупок – музика має завадити відвідувачу прийняти раціональне рішення (знизити когнитивні функції мозку), а навпаки сприяти прийняттю імпульсивних не обдуманих рішень (увага відвідувачів має бути на покупках, не на музиці. За рахунок динамічного темпу музики – відвідувач має швидко думати і приймати швидкі рішення, які не встиг добре обміркувати);
  • в магазині де мета збільшити середній чек за рахунок продажу високомаржинальних товарів, які продають консультанти музика має створити атмосферу яка сприяє спілкуванню з консультантами.

Дослідження негативного впливу повторюваної музики з радіо

Згідно статистики відвідувачі слухають радіо в машині, на роботі в офісі, а потім щей в магазині – це викликає негативний ефект та й асоціюється з повсякденністю.

Наведене твердження підтверджується дослідженням -“Вивчення теорій менеджерів про те, як атмосферна музика впливає на сприйняття, поведінку та фінансові показники” Чарльз С. Арени* Департамент маркетингу, школа бізнесу, Сіднейський університет, Сідней, Новий Південний Уельс, 2006 р., Австралія.

Респонденти вказали, що повторення є критичним фактором, що підриває ефективність фонової музики.

Цікаво, що повторення може бути не тільки коли використовувати один і той сам плейлист багато місяців, а проблемою є навіть те, коли клієнти занадто часто слухають пісню або виконавця по телебаченню або радіо:


всі чують, я знаю, Брітні Спірс мільйон разів на день, і останнє, що вони хочуть почути, це знову її під час обіду. (Менеджер ресторану)
Якщо я слухаю радіо, і у вас є одна з найпопулярніших, Ви знаєте, 105,3 або 104,5, вони заб’ють пісню до смерті і можуть включити її шість разів на день, так що це стає дуже повсякденним та занудним (менеджер ресторану)


Повторювана музика також згадувалася як проблема для служб очікування виклику, особливо для клієнтів, які звертаються до готелів:


Людям набридає слухати одну і ту ж музику, особливо якщо доводиться довго слухати, вони б вважали за краще почути щось інше (керуючий готелем)
У більшості місць в будь-якому випадку грає одна і та ж музика (очікування виклику), і це стає досить дратівливим та образливим як Бетховен «Fur Elise». (Менеджер готелю)

P.S. Українських виконавців музика яких буде негативно впливати на продажі та яку не можна використовувати до фонового озвучення торгових закладів.

Наприклад: Бумбокс, Океан Ельзи, Скрябін, Скай, Друга ріка:

  • 99% творів з глубоким змістом який заберає на себе всю увагу слухача, це не зважаючи детально навіть на текстове наповнення пісень;
  • більшість людей в Україні чули ці пісні і пам’ятають їх зміст, тобто навіть не прислухаючись до пісні вона буде мати підсвідомий вплив на настрій і відволікатиме людину.

Наприклад: Ольга Полякова, Олег Вінник разом з тим, що мають багато прихильників мають також і багато тих в кого викликають негативні емоції (відвідувач не може переключити станцію, але він може тільки змінити заклад).

Якщо хтось має інше бачення чи може поділитись власним досвідом запрошую до обговорення в коментарях.

Приклад: збірник української музики для салонів, магазинів, кафе, яка відповідає вимогам аудіомаркетингу

Приклади збірніків в яких гармонично поєнані англомовні пісні з україномовними